söndag 11 maj 2008

Husets hjärta









Man brukar säga att hemmets hjärta ligger i köket. Kanske det är så, vad vet jag. Vårt hems hjärta håller på och genomgå en stor operation. Jag hade inte tänkt blogga förrän det stod klart, men man vet ju aldrig när det blir så det får bli små inlägg under tiden.


Måste först visa det ur läckra bruna kaklet som satt på väggarna när vi flytta in. Det må vara nån annans smak...men brun är INTE min färg! Inte i den nyansen iaf!





Tog inte lös skapelserna.


Ljusare blev det och jag var jätte nöjd med resultatet.


Image Hosted by ImageShack.us


Dagens projekt har varit att börja spika upp panel i "storstugan" var vi sitter och äter. Hann inte komma så långt men en liten bit så man fick se hur det kommer att börja se ut. Och jag måste säga att det är mer än hälften billigare att köpa virket man behöver direkt från sågen!!


Image Hosted by ImageShack.us


Den gamla bruna (igen brun) tapeten får sitta kvar under panelen. Panelen målas ett varv till när alla är uppspikade på väggen. Nu är de bara målade ett varv!


Image Hosted by ImageShack.us


Fortsättning förljer.....

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Åååh, jag svimmar:) Kaklet "to die for"!!! Love it!! Panelen åxå;) Nu vill jag flytta..omedelbart*fniss*

Kram, Ulrika

Tegsta G�rd sa...

Nu ska jag följa med din nya blogg! Intressant kombination av allmogepanel och pärlspont:)

Millas hem sa...

Hej!
Jag vill också ha sådant kakel!
Så himla fint!!
Kram Camilla